آراء مولانا درباره ارتباط متن با نویسنده، مخاطب و متون دیگر
نویسنده
چکیده مقاله:
این مقاله چکیده ندارد
منابع مشابه
بلاغت مخاطب و گفتگوی با متن
هر سخن گفتنی به شرط حضور سه عامل اصلیِ متکلم، مخاطب، پیام ایجاد می شود و ادامه پیدا می کند. در گذشته ارتباط متکلم و مخاطب به سبب محدودیت باسوادان و عدم امکان تکثیر متن، شنیداری بود. در دوران معاصر به سبب افزونی باسوادان و امکان تکثیر اثر، این ارتباط نوشتاری شده است. نویسنده، متن را در غیاب خوانندگانی که از اطلاعات و احوال آنان آگاهی ندارد، تولید می کند و خواننده در غیاب نویسنده و غالباً بدون اطلا...
متن کاملتشخیص خودکار جنسیت نویسنده در متون فارسی
Gigantic amount of textual data being transfers in web everyday. like other communities,cyberspace is vulnerable to attacks, false information and deception.it becomes increasingly important to design an efficient method to trace identity in this community.to investigate the problem of gender identification,we propose 48 feature,and design three machine learning algorithms.the results of study ...
متن کاملمخاطب و قراردادهای استفاده از متن رسانهای: مطالعه مقایسهای فیلم و بازیهای رایانهای به مثابه دو ژانر در متون رسانهای
ساختار زبانی و زیباییشناختی، از طریق رمزها و قراردادهای تولید متن رسانهای، قراردادهای استفاده از متن رسانهای را خلق میکنند. مقاله حاضر با استفاده از روش «فرا همنهاد کیفی» و مرور ادبیات نظری مربوط به روایتشناسی و نشانهشناسی در مطالعات فیلم و بازیهای رایانهای، اثرات مداخله یادگیری قراردادهای استفاده از بازیهای رایانهای را بر پذیرش قراردادهای استفاده از فیلم (برنامه نمایشی تلویزیونی)، ...
متن کاملآراء محمد رشیدرضا درباره جریان های اسلامی و ادیان دیگر
شرایط نابسامان اجتماعی در دولت از هم پاشیده عثمانی و استعمار دولت های اروپایی در قرن نوزدهم، باعث ظهور جریان اصلاح طلبی در میان متفکران مسلمان شد. این جریان با جنبش سید جمال الدین اسدآبادی و محمد عبده آغاز شد و از طریق شاگردان ایشان ادامه پیدا کرد. یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین شاگردان عبده، محمد رشیدرضا ( 1935-1865) است که به عنوان نماینده جریان سلفی در دوره معاصر شناخته شده است و از جمله آثا...
15 صفحه اولتأویل عکس، و چگونگیِ تحقق لذتِ متن در مخاطب
خَلقِ متن میتواند در پیِ خواستِ لذّت نیز باشد. لذّتی که پدید آورنده¬ی متن، در حینِ آفرینشِ متن، آن را تجربه میکند؛ و لذّتی هم، که خواننده¬ی ناشناخته¬ی متن، در قرائتِ متن، آن را کشف میکند. لذّتِ متن، شاید حقیقتِ نهفته در هستیِ متن باشد، که مخاطب – چه خواننده¬ی نامعلومِ آن، و چه مؤلف به سانِ مخاطب اولیهاش – آن را در زیباییِ متن، مشاهده، و از چنین دریافتی، حظّ میبرد. گادامر، از بزرگترین فلاسفه¬ی معاصر، حقیقت ...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
عنوان ژورنال
دوره 1384 شماره 3
صفحات 33- 54
تاریخ انتشار 2005-05
با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.
کلمات کلیدی برای این مقاله ارائه نشده است
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023